כשנוסעים 110 קמ"ש,בלם היד הינו
גם בלם חירום. כאשר תגובת הבלמים האחוריים ארוכה יותר, בלם היד היא האופציה
ההגיונית יותר, מאשר להפעיל רק את הבלמים האחוריים. בלם התוף נמצא בחלק האחורי של תיבת
ההעברה והוא נגיש דרך צלחת כיסוי במרכז. ידית בלם היד עצמו רכוב על בסיס בצד הימני
של מנהרת תיבת ההילוכים
למה בלם שידור?
למה המעצבים בוחרים בסוג הזה של בלם יד?
ובכן, היתרון של בלם שידור הוא שמדובר במערכת נפרדת לחלוטין, כך הוא מוגן היטב מכל נזק אפשרי בזמן נהיגה מחוץ לכביש. יש לו יותר קרקע ולכן בעת הנסיעה בבוץ לעמוק יחסית, יש לו פחות סיכוי להזדהם, למרות שזיהום עדיין
יכול לקרות.
בלם התוף עצמו ניתן להסיר על מנת להתאים
נעלי בלם חדשות אבל בדרך כלל, עבור בלם היד הבלאי פחות יותר. החלקים שדורשים מעט תשומת
לב הם החרוט והבוכנות. למרות שלפעמים זה נקרא בלם חירום, זה צריך
להיות בשימוש רק על רכב נוסע אם בלם הרגל היא לא מבצעית, משום שיש סיכוי טוב לפגיעה
בשידור. כמובן שאם אתה נמצא במצב חירום, פגיעה בהולכה צריכה להיות הדאגה האחרונה שלך!
יתרון נוסף של מערכת בלמי שידור הוא שבגלל
שזה עובד על החלק האחורי, בלימה מועברת דרך תיבת הילוכים
לכל ארבעת הגלגלים (יש 110 כונן ארבעה גלגלים קבועים). מהלך זה מבוסס על ההנחה כי שאר
רכבת הכונן הוא ללא פגע!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה